Carregant Esdeveniments

« Tots els Esdeveniments

  • Aquest esdeveniment ja ha passat.

2n. Congrés Comunicació, Protocol i Esdeveniments

03/04/2014 / 10:00 - 12:00

a>PROGRAMA

WEB

Els propers dies 3, 4 i 5 d’abril del 2014 se celebrarà a Madrid el II Congrés Universitari de Comunicació i Esdeveniments, promogut per l’Institut Superior de Protocol i Esdeveniments (ISPE) i l’Institut Universitari de Protocol de la Universitat Camilo José Cela (UCJC), el Departament de Periodisme IV de la Facultat de Ciències de la Informació de la Universitat Complutense de Madrid (UCM), l’Associació Espanyola de Protocol (AEP), l’Associació Catalana de Protocol i Relacions Institucionals (ACPRI), l’Associació de tècnics de Protocol i Relacions Públiques i Institucionals de Galícia, l’Associació de Protocol i Assessors de Comunicació de les Illes Balears i Ediciones Protocolo (Revista Protocolo). En aquesta ocasió, la temàtica de la Trobada tindrà com a reclam central l’"Escenificació del Missatge", és a dir, la posada en escena dels esdeveniments, les claus actuals comunicar a través d’ells per les organitzacions promotores i el poder de comunicar, de màrqueting i de vendes que pot fer-se servir en ells mateixos.
Constitueix objectiu fonamental analitzar diferents aspectes que defineixen el sector professional dedicat a l’organització d’actes en els temps actuals i el salt qualitatiu que la societat moderna ha donat des del tradicional protocol i comunicació tant d’institucions públiques com empresarials i privades fins a l’actual que exigeixen els promotors en la recerca de nous esdeveniments que responguin a les realitats i necessitats comunicacionals dels temps. És opinió majoritària que enrere ha quedat el concepte del protocol vinculat a normatives, costums, tradicions, poder, institucions, polítics i diplomàcia, per endinsar-se de forma transversal en tota l’àmplia gamma d’esdeveniments que es promouen en els temps que corren. Bona part d’això es deu a l’evolució de les normes i els costums, i el fet important que els esdeveniments comencen a consolidar-se com a part de l’estratègia global de la comunicació, el màrqueting i les relacions institucionals, internacionals i interculturals.
Especialistes de diferents àmbits del coneixement en les matèries plantejades i professionals de les institucions públiques i empreses privades dissertaran sobre la comunicació a través dels esdeveniments, centrant-se en aquesta ocasió en la recerca i l’anàlisi de nous formats amb missatge per als actes oficials, empresarials, del mercat de reunions, de la indústria cultural, de l’entreteniment i dels estrictament socials, entre d’altres.
Canvi de cicle
Vivim temps en què els sectors productius demanen alternatives a la forma d’entendre i executar els seus esdeveniments, buscant en ells una inversió que contribueixi al compte resultats (ROI) o una adequada Reputació Social Corporativa (RSC), així com a les polítiques de sostenibilitat i accessibilitat, entre d’altres. Una pràctica que s’estén als sectors oficials que requereixen igualment, segons el parer dels experts, noves formes de presentar i desenvolupar els seus esdeveniments, sense perjudici de l’equilibri entre les singularitats institucionals, tradicionals i culturals de les institucions, i el que representen, per una part, i l’aplicació de tècniques renovades que facilitin el missatge i acosti els representants públics als seus ciutadans, per una altra. Estem davant d’un evident canvi de cicle en aquest sector en el qual és més necessari que mai reflexionar i reciclar perquè l’evolució és, sense cap mena de dubte, molt notable.
És ja una realitat que els actes constitueixen una eina eficaç en la comunicació integral dels que l’organitzen, que persegueixen uns objectius concrets i que han d’obtenir un retorn favorable de la inversió. Però, com s’aconsegueix l’èxit pretès en cadascuna de les accions? Qualificats experts compartiran els seus coneixements a través d’experiències reals amb les que han intentat assolir els seus objectius. El mateix faran destacats investigadors que han analitzat el sector i aprofundit en la matèria.
Aquest II Congrés pretén mostrar la realitat actual pel que avança el sector dels esdeveniments, tant a nivell oficial com no oficial. Es pretendrà mostrar les tendències actuals que situen aquest sector en una posició estratègica i de privilegi, en uns moments que comença a reconèixer la seva importància i la seva fortalesa en un món en crisi. Experts econòmics apunten al mercat d’esdeveniments com un dels de major creixement el 2014, tendència que anirà en augment en futurs anys.

Renovació dels Esdeveniments

Al llarg de tres dies professionals i estudiosos faran que la Comunicació, el Protocol, l’Organització d’Esdeveniments , el Màrqueting i d’altres disciplines, es donin la mà per acreditar la importància que té la interdisciplinarietat per aconseguir una correcta i encertada escenificació del que es pretén traslladar a través dels actes. Arriba una etapa en què empreses i institucions públiques necessiten renovar les bases conceptuals dels seus esdeveniments i aquest Congrés constitueix un bon marc per debatre el camí a seguir i les eines a utilitzar.
Després de l’èxit de la I Trobada , celebrat al maig de 2013, aquesta segona edició mostrarà la veritable cara d’un sector que està en plena revolució. S’abordaran aspectes singularment essencials per als professionals de l’organització d’esdeveniments, com el cost i honoraris dels professionals que exerceixen bé per compte propi o aliè i, òbviament, s’analitzaran les bases per a la convocatòria de concursos públics per a l’adjudicació d’esdeveniments i els criteris per a la selecció de professionals tant en l’administració pública com en el sector privat, qüestions que ben regulades podria contribuir a delimitar la xacra de l’intrusisme.
Naixerà en aquest Congrés el nou segell de les empreses OPE , Organitzadors Professionals d’Esdeveniments, una de les alternatives per potenciar la professionalització del sector i garantir la qualitat de prestació dels serveis.
Tot això en un moment en què els organitzadors d’esdeveniments estem en el punt de mira de governants , polítics , empreses i ciutadans en general i en el qual els professionals conceben els esdeveniments com accions de retorn favorable i no com els mal anomenats despeses de protocol. Una situació oportuna per fer arribar a la societat el que realment representa en l’economia mundial el nostre sector i les seves aportacions a la creació d’ocupació i l’increment del Producte Interior Brut de cada país.
 
LES COMUNICACIONS. TEMÀTICA I PROCEDIMENT.
Qualsevol congressista o grup d’investigació podrà presentar un màxim de dues comunicacions. Les comunicacions seran virtuals, d’extensió lliure, si bé els interessats al costat del text íntegre dels resultats de la seva investigació, podran aportar un vídeo de màxim deu minuts en què ressaltin els aspectes essencials del seu treball o bé qualsevol altre tipus de material audiovisual que ajudi a la comprensió del que s’ha aportat. Totes elles seran publicades a la web oficial del Congrés a l’inici del mateix (accés restringit als inscrits), així com en el Llibre d’Actes (inclòs el vídeo / resum si ho desitja l’autor).
Les comunicacions seran de tema lliure dins l’àmbit general de la Comunicació i dels Esdeveniments, si bé el Comitè Científic donarà prioritat a les que es relacionin amb els següents epígrafs:
–          Els esdeveniments com a comunicació des de les organitzacions empresarials i institucionals.
–          La gestió de la comunicació en els esdeveniments a través dels media.
–          Els recursos humans a l’organització d’esdeveniments.
–          Comunicació aplicada a esdeveniments.
–          Seguiment mediàtic dels actes.
–          Esdeveniments com a eina de comunicació.
–          El màrqueting en esdeveniments.
–          Cerimonials i normatives d’Estat.
–          Psicologia aplicada als esdeveniments.
–          Segureta i legislació aplicada.
–          Mecenatge i Patrocini de esdeveniments.
–          El Dret a la Informació als actes públics.
–          Etiqueta i protocol social.
–          Els esdeveniments dins de l’estratègia general de les Relacions Públiques.
–          Comunicació i esdeveniments en el marc de les Relacions Internacionals.
–          Els esdeveniments com a propaganda de país. La marca nacional.
–          Vexil·lologia, Heràldica i Nobiliària.
–          El paper de la dona als esdeveniments.
–          Lideratge i emprenedoria aplicat al sector professional de comunicació, esdeveniments i relacions públiques.
–          Els compliments als esdeveniments.
–          Eines tecnològiques per a esdeveniments.
–          Comunicació, esdeveniments i xarxes socials. Esdeveniments 3.0.
–          Mercat de Reunions, Feries i Exposicions.
–          Esdeveniments empresarials i especialitzats.
Les persones interessades hauran de remetre abans de l’1 de març un resum de la seva proposta que serà analitzada pel Comitè Científic. El dia 10 de març es donarà a conèixer les comunicacions que hagin estat admeses. Les condicions i formats es detallen en les bases corresponents.
 
LLIBRE D’ACTES DEL II CONGRES I REVISTA CIENTÍFICA COMPÉ:
Totes les ponències i comunicacions presentades per escrit i les seves corresponents presentacions audiovisuals si n’hi haguera o comptessin amb l’autorització de l’autor, seran publicades al web (accés restringit als inscrits), el Llibre d’Actes que es podrà adquirir després de la celebració de la Trobada en suport digital, i seran publicades a la Revista Científica COMPÉ (Comunicació, Protocol i Esdeveniments), d’Ediciones Protocolo.
 
CERTIFICACIONS I DIPLOMES
Els assistents rebran un diploma certificat expedit per la Universitat Camilo José Cela, amb reconeixement de crèdits ECTS, així com els ponents i autors de comunicacions

Mostra els detalls

Data:
03/04/2014
Hora:
10:00 - 12:00
Categoria d'Esdeveniment:

Organitzador

Activitats ACPRI
Correu electrònic
acpri@acpri.cat
Visualitza el lloc web de Organitzador