El màrqueting emocional protagonista del primer Esmorzar de Forquilla


p>L’Hotel Espanya de la capital catalana ha estat l’escenari per a la celebració de la primera edició de “l’Esmorzar de Forquilla” que, organitzat per l’Associació Catalana de Protocol i Relacions Institucionals (ACPRI), pretén constituir-se com un punt de trobada on socis i no socis poden seure al voltant d’una taula i escoltar i participar de ponències per part de grans professionals de la comunicació.

Aquesta edició, celebrada el dissabte 18 d’abril, ha estat protagonitzada per en Josep Maria Rex, director de la primera consultoria del país dedicada a la fidelització de clients i a la creativitat i innovació aplicades, qui ha exposat els beneficis en l’aplicació del màrqueting emocional i ha destacat que els éssers humans ens movem més per les emocions que no pas per les raons. Som éssers emocionals abans que racionals i que, per tant, l’objectiu del màrqueting ja no és vendre un producte sinó fidelitzar al client.

A través de diversos exemples i d’un to divulgatiu, aquest professor de la UPC ha subratllat que el màrqueting emocional és essencial per a l’èxit d’aquesta fidelització atès que proporciona beneficis a mig i llarg termini a través de la generació d’experiències i, per tant, recorrent a les sensacions que ens evoquen els records es pot accelerar el procés d’arribar als clients que volem fidelitzar i que constitueixen la base per al creixement de l’empresa.

També ha destacat que en tant que la comunicació és humana, és per això que hem d’organitzar els esdeveniments pensant en aquestes persones, fent sorgir les seves emocions podent arribar així a aconseguir l’excel·lència en allò que volem comunicar.