L’ Associació Catalana de Protocol i Relacions Institucionals  defensa  la titulació de Protocol.


Davant de les notícies que recullen les declaracions del parlamentari andalús José Manuel Gómez-que afirmava recentment  “El protocolo es una carrera que ya no existe”, en referència als estudis de Protocol del president de la Junta de Andalusia, l’Associació Catalana de Protocol i Relacions Institucionals (ACPRI) vol expressar el seu malestar pel menyspreu envers la titulació d’aquesta professió .

L’ACPRI treballa activament per la defensa i reconeixement de la professió, en línia amb l’Observatori Professional de Protocol i Organització d’Esdeveniments, un organisme d’àmbit estatal format per professionals del sector.

Des de l’ACPRI volem expressar el nostre suport a la nota de premsa de l’Asociación Española de Protocolo, en relació amb la defensa de la titulació dels professionals de Protocol.

Tant des de la formació com fins a la divulgació i l’assessorament tècnic, la disciplina del Protocol i les Relacions Institucionals dignifica una professió sovint poc visible, però essencial que contribueix a elevar els estàndards de qualitat, transparència i excel·lència en la comunicació.

Negar la legitimitat d’aquests estudis és negar la realitat actual de les relacions institucionals i comunicatives. És obviar que les organitzacions necessiten professionals formats per gestionar la seva presència pública amb rigor, sensibilitat cultural i capacitat operativa. Els graduats en Protocol no només organitzen actes, construeixen missatges, lideren equips, cuiden la imatge institucional i generen valor intangible.

Per tot això, reivindiquem la plena legitimitat i dignitat dels estudis universitaris de Protocol i instem a les institucions acadèmiques, les administracions públiques i la societat en general a reconèixer la seva aportació fonamental en la construcció d’espais comunicatius més eficients, inclusius i professionals.

L’Associació Catalana de Protocol i Relacions Institucionals, ACPRI, vol manifestar:

  • Que la professió de Protocol i Organització d’Esdeveniments mereix més reconeixement com a part fonamental  de la comunicació institucional i corporativa.
  • Que el Protocol és una titulació acadèmica de rang universitari acreditada per l’ANECA (Agencia Nacional de Evaluación de la Calidad y Acreditación), reconeguda pel Consell de Ministres i inscrita al Registre d’Universitats, amb publicació al BOE i als butlletins oficials corresponents.
  • Que a Catalunya existeixen diverses vies formatives en aquest àmbit: cursos d’especialització a centres privats (Escola Internacional de Protocol,  ESERP, INSA )  i màsters a centres privats i universitaris (UOC i Universitat Blanquerna)
  • Que aquests estudis doten de  les competències necessàries per exercir amb rigor i eficàcia la professió. 
  • Que l’ACPRI continuarà vetllant pel reconeixement dels estudis i la professió, així com la consolidació de la xarxa de professionals del Protocol.

Davant d’aquest tipus de manifestacions, l’ACPRI reafirma el seu compromís contra la desinformació i a favor del prestigi de la professió, i convida  als seus socis i sòcies a difondre la importància del reconeixement de la professió.

L’ACPRI, fundada el 2007 i actualment amb uns 300 socis i sòcies , té com a missió consolidar la figura professional de les persones que es dediquen al Protocol, Cerimonial, Relacions Públiques, Relacions Institucionals i Organització d’Esdeveniments, vetllant perquè l’activitat desenvolupada respongui als interessos del conjunt de la societat.